نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3754
-
الف
+

جشنواره بین‌المللی فلم «جیپور» هندوستان میزبان فلم «گورکن»

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم جیپور هندوستان میزبان فلم سینمایی «گورکن» است.

به گزارش آی فیلم 2، فلم سینمایی «گورکن» به نویسندگی و کارگردانی «کاظم ملایی» به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم «جیپور» هندوستان دعوت شد.

این جشنواره که از سال ۲۰۰۹ در ایالت راجستان هند تاسیس شده، هرساله در بخش‌های مختلفی همچون آثار سینمایی، مستند، انیمیشن، فلم کوتاه و… برگزار می‌شود.

معرفی فلم‌سازان جدید و تبادل فرهنگ میان هند و سایر کشورها در زمینه آداب اجتماعی و فرهنگی، از جمله مهمترین اهداف جشنواره بین‌المللی فلم جیپور به شمار می‌آید. 

«گورکن» داستان زنی به نام سوده شریف‌زادگان با بازی «ویشکا آسایش» است که در آستانه ازدواج مجددش با یک چالش سخت مواجه می‌شود.

این فلم در اولین نمایش جهانی خود نامزد جایزه بهترین فلم در بخش استعدادهای جدید آسیایی «جشنواره شانگهای» شد و در اولین نمایش امریکای شمالی خود توانست جایزه بهترین فلم داستانی را از «جشنواره آستین» دریافت کند.

«گورکن» در ادامه در «جشنواره برکلی امریکا» جوایز بهترین فلم خارجی‌زبان و بهترین فلم از نگاه تماشاگران و در «جشنواره بانکوک‌تای تایلند» و «جشنواره ویاوگای آمریکا» جوایز بهترین فلم سینمایی را دریافت کرد.

همچنین این فلم در آخرین نمایش خود دیپلوم افتخار بهترین فلم از نگاه تماشاگران را از «جشنواره فلم‌های آسیایی فیلادلفیا» دریافت نمود. 

 ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی‌پور، محمود نظرعلیان، حمیدرضا محمدی، محمدامین اسدی، یدالله شادمانی، ندا دهشیری و گوهر خیراندیش بازیگران این فلم هستند.

ایلنا نوشت: سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم جیپور هند از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ جنوری در شهر جیپور معروف به شهر صورتی هندوستان برگزار خواهد شد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر